Wednesday, February 23, 2011

nukilan#1

Ahhh duniaaa.....
Sampai bila2 pn aku xkan hbs mengejar kamu..
Semakin aku kejar,semakin jauh kamu membawa aku...
Aku terus hanyut dan leka kerana kamu..
Aku terus terbuai dengan keindahan pandangan kamu...
Keseronokkan dan kegembiraan yang sering kali diimpikan oleh setiap manusia...
Siang dan malam memerah keringat hanya untuk mendapatkan keseronkkan dari kamu wlaupn hnya seketika...

Ahhh dunia...
Kadang kala aku rasa seperti tidak mahu melepasknnya..
Aku ingin bersama-sama dengan kamu sentiasa..
Suka duka ingin dikongsi bersama..
Tapi apakan daya..
Kamu hanya sementara bagi diriku..
Kita tidak boleh bersama-sama selamanya..

Ahhh dunia...
Kerana kamu aku terleka..
Kerana kamu aku terbuai dengna mimpi-mimpi yang indah..
Kerana kamu aku hanyut dipenuhi dosa-dosa..
Menempuhi hidup tanpa arah tujuan..
Hanya ingin mengejar keseronkkan bersama kamu..
Yang tidak pernah menyedarkan aku..
Yang tidak pernah menghalang aku.
Itulah dunia..
Dunia..dunia..dunia....

-MQU-

1 comment:

alharir said...

dunia jugak yang dipersalahkan. hahaha :P